Objavljeno
08. decembra 2019
Urejeno
10. avgusta 2021
Člani Regijskega odbora Koper ugotavljajo, da na UE Koper prihaja do večmesečnih zakasnitev pri reševanju zahtevkov v zvezi za graditvijo objektov. Kot ugotavlja predsednica RO Koper Romana Toš, so nekatere vloge v reševanju že od prejšnjega leta, na UE Koper pa zamude opravičujejo z menjavo zakonodajnega postopka in pomanjkanjem kadrov. Ker do zaostankov prihaja tudi na drugih upravnih enotah, smo 8.11.2019 na Ministrstvo za javno upravo (MJU), Služba za upravne enote, poslali dopis, v katerem smo pristojno služno obvestili o tej problematiki.
12.11.2019 smo s Službe za upravne enote v vednost prejeli dva dopisa, v prvem dopisu zaprošajo za mnenje glede tega vprašanja pristojno službo MOP, v drugem dopisu pa zadevo odstopajo v reševanje Inšpektoratu za javni sektor, ki prav tako deluje na MJU. Že naslednji dan smo iz Inšpektorata v vednost prejeli dopis, ki v odgovoru Službi za upravne enote navaja, da je upravna inšpekcija Inšpektorata za javni sektor na UE Koper dne 15. In 17. 10. 2019 opravila inšpekcijski nadzor. Pri nadzoru je bilo, poleg ostalih zadev, pregledanih tudi več kot 30 zadev iz področja Oddelka za okolje in prostor UE Koper in ugotovljeno
»da uslužbenci, vključno z vodstvom tega oddelka, pri reševanju zadev kršijo ekonomičnost postopkov in instrukcijske roke za obravnavo vlog in reševanje zadev, saj vlog sploh ne obravnavajo tudi po več kot leto dni, ko pa že, pa postopke rešujejo nekontinuirano, z večmesečnimi neaktivnostmi med posameznimi procesnimi dejanji. Zaradi neustrezne organizacije dela, neekonomične, deloma tudi nestrokovne obravnave zadev iz preteklih obdobij, posledično ne obvladujejo pripada reševanja novih zadev, kar posledično vodi v nedopustne in po oceni upravne inšpekcije s tem tudi neupravičene zaostanke.«
V dopisu inšpektorata še navajajo, da bodo odredili ukrepe za odpravo ugotovljenih nepravilnosti.
Na pobudo načelnika UE Koper mag. Bruna Potokarja, je bil »zaradi seznanitve zainteresirane javnosti na področju aktualne problematike postopkov povezanih z vodenjem postopkov in izdajo dovoljenj s področja pristojnosti Oddelka za okolje in prostor, kmetijstvo in gospodarstvo« tako 18.11. organiziran sestanek, na katerem so bili prisotni predstavniki UE Koper in predstavniki ZAPS.
Na sestanku je G. Potokar sprva obrazložil, da je UE Koper v juliju preverila način vodenja postopkov in aktivno pristopila k reševanju kadrovske problematike. Na področju organizacijskih ukrepov je bil uveden sistem naročanja strank, ki naj bi omogočil večjo učinkovitost delovnega procesa uslužbencev UE.
V okviru razprave so nato prisotni predstavniki ZAPS izpostavili težave pri pridobivanju gradbenih in drugih upravnih dovoljenj na področju gradnje. Opozorili so na različno tolmačenje zakonodaje in prostorskih aktov udeležencev v postopku (UE, občine, gradbene inšpekcije, MOP, MJU, projektanti), ter posledično na to, da posamezni referenti zavračajo izdajo GD zaradi neskladnosti projekta s PA, kljub pozitivnemu mnenju občine. Predlagali so, da se v primeru nejasnosti projektne dokumentacije strankam pomaga do GD in po možnosti – v skladu z zakonom – odloča v korist strank. Opozorili so tudi na vprašanja, ki se odpirajo pri legalizacijah in bi jih bilo potrebno uskladiti z MOP, ZAPS, UE, pri čemer so predlagali skupna izobraževanja na to temo.
Na UE Koper so pojasnili, da je na podlagi 43. člena GZ dolžnost uradnika, ki vodi postopek izdaje gradbenega dovoljenja, da preveri ali je gradnja skladna z določbami prostorskega izvedbenega akta in s predpisi, ki so podlaga za izdajo mnenj, ter da v kolikor obstoji nejasnost, o tem seznani stranko (pooblaščenca), kar pomeni, da se stranka lahko do ugotovitev opredeli in ustrezno (dodatno) izkaže utemeljenost zahteve za izdajo gradbenega dovoljenja. Glede težav na področju legalizacije je bilo pojasnjeno, da dokumentacijo za legalizacijo ne pripravljajo le projektanti, temveč na podlagi GZ tudi druge osebe, posamezniki, pri čemer mora organ skrbeti, da nevednost in neukost stranke in drugih udeležencev v postopku nista v škodo pravic, ki jim gredo po zakonu, kar terja večji časovni angažma uslužbencev. Upravna enota podpira idejo o skupnem izobraževanju te želi tudi v prihodnje konstruktivno sodelovati z zainteresirano javnostjo. Obenem bo skladno s načeli delovanja obravnavala vse prispele predloge z učinkovitejšo in hitrejšo obravnavo zadev.
19.11. smo v vednost prejeli še dopis MOP, poslan na UE Koper, v katerem MOP od načelnika UE Koper zahteva pojasnilo kaj je razlog za veliko število nerešenih zadev. Obenem UE Koper pozivajo k posredovanju natančnih podatkov o številu nerešenih vlog ter o težavah, ki jih morebiti imajo pri izvajanju »nove« gradbene zakonodaje, ter k posredovanju predlogov za izboljšanje stanja, ki lahko vplivajo na čas reševanja vlog, saj je sprememba Gradbenega zakona v fazi priprave. Prav tako so pripravljeni nuditi strokovno pomoč, če je izvajanje zakonodaje poseben problem.
Na zbornici pozdravljamo hiter odziv in pripravljenost vseh udeleženih k skupnemu reševanju navedene problematike. Tudi v komisiji za zakonodajo ZAPS ugotavljamo pomanjkljivosti GZ glede ugotavljanja pogojev za izdajo GD, kot jih določa 43. člen GZ, zato smo že letos junija v roku za pripombe na novelo GZ med drugim podali tudi predlog, po katerem pristojni upravni organ ne preverja več skladnosti s prostorskimi akti in predpisi, ki so podlaga za izdajo mnenj. Obenem na MOP redno naslavljamo dopise z navedbo različnih tolmačenj zakonodaje, kot nam jih sporočajo naši člani, na katere nam pristojne službe MOP tudi redno odgovarjajo s tolmačenji, o katerih smo člane ZAPS že obveščali in jih bomo tudi v prihodnje.