Mercator - Optima inženiring - Članska razstava ZAPS
Dogodek
Aktualno

Razstava arhitekturnih del biroja
Mercator – Optima inženiring, d.o.o.      
Otvoritev v torek 7. septembra 2010 ob 19.uri v galeriji Hiše arhitekture, 
Vegova 8, Ljubljana. 
Razstavo bo odprl dekan Fakultete za arhitekturo, Peter Gabrijelčič. 
Razstavljena dela bodo na ogled od  7.septembra do 17. septembra 2010, od ponedeljka do petka od 8.00 do 16.00 ure.
ARHITEKTURA MED NAKUPI
Če to želimo ali ne, so nakupovalna središča ogledalo današnje množične  potrošne kulture. Utelešajo združevanje prostega časa in nakupovanja ter  postajajo osrednji ali celo edini lokalni javni prostori nekega kraja,  zanimivi tudi kot turistična destinacija. Nakupovalna središča so  prostori fascinacije in spektakla, prostori komunikacije in druženja,  zbirališča mladine, mladih družin in starejših obiskovalcev. Kupci in  sprehajalci jih ne obiskujejo samo iz funkcionalnih razlogov, da bi  kupili blago, ki ga želijo ali potrebujejo, pač pa je postalo  »nakupovanje« oblika preživljanja prostega časa, ki vključuje  ogledovanje, vizualno “potrošnjo” okolja in ljudi ter družabnost. Velike  trgovine niso več samo prostor ekonomske izmenjave, ampak družbeni in  kulturni prostor. Kljub številnim negativnim vplivom, ki jim jih  pripisujemo, so trgovska središča v resnici demokratični prostor, ki je  odprt za vsakogar, brez moralne obveze, da bi moral kaj kupiti. Ob  današnji raznolikosti različnih življenjskih stilov so nakupovalna  središča prostor druženja in vzpostavljanja novih socialnih stikov ter  povezujejo ljudi različnih socialnih kategorij na mnogo širšem prostoru  kot klasične trgovine ter tako vzpodbujajo in oblikujejo nove kulturne  in poslovne priložnosti na regionalni ravni.  Podjetje Mercator – Optima  inženiring, d.o.o., se ukvarja s projektiranjem, inženiringom in  tehničnim svetovanjem. Še posebej je specializirano za projektiranje  trgovin in trgovskih nakupovalnih centrov. Podjetje je tesno povezano z  naložbenimi aktivnostmi Skupine Mercator, zato se njegovi člani zavedajo   velike odgovornosti, ki jo imajo pri oblikovanju današnje masovne  kulture. Medtem, ko mnogi arhitekti zavračajo pojav potrošništva kot  nekaj povsem negativnega, ga pri podjetju Mercator – Optima inženiring  sprejmejo kot izziv in priložnost za vzpostavljanje nove regionalne  prostorske kulture in kot element socialne sinergije na najširši  regionalni in celo medregionalni ravni. Razumejo zahteve kapitala in mu  ponujajo nov, kozmopolitski jezik arhitekture. Jezik, ki nastaja v  drugačnem tehnološkem in logističnem okolju, kot dinamičen proces, kjer  so objekti generatorji drugačne, kozmopolitske senzibilnosti. Na odprt,  integralen in pogosto tudi provokativen način vzpostavljajo nov  spoznavni nivo, ki omogoča sodobno percepcijo prostora. Uvajajo nov  strokovni besednjak, ki generira nove tipološke rešitve s poudarkom na  oblikovanju javnega prostora v objektih. Za njih je arhitektura širši  kulturni splet, ki ima ob estetskih tudi socialne, psihološke,  inženirske in tehnične dimenzije. Na ta način nastajajo nove rešitve, ki  imajo široke urbane in socialne konsekvence in so na številnih  lokacijah tudi v tujini ambasador slovenske odličnosti. 
Peter Gabrijelčič