Kako je lahko posel eden od virov kreativnosti?
Izobraževanje
Aktualno
Datum: 01.04.2025 do 1.10. 2025
Z namenom krepitve podjetniških kompetenc samozaposlenih in mikro podjetnikov v arhitekturni dejavnosti smo v sodelovanju s CEED zasnovali poseben program za arhitekte. Program se začne z uvodnim predavanjem, odprtim za širši krog zainteresiranih, ki mu bo sledila serija mentoriranih delavnic, prilagojenih individualnim potrebam udeležencev. Vsebina predavanj in delavnic je osredotočena na preoblikovanje poslovnega mindseta ter razvoj ključnih poslovnih veščin, ki bodo udeležencem pomagale pri uspešnejšem poslovanju.
V arhitekturi pogosto prevladuje prepričanje, da sta ustvarjalnost in podjetništvo v nasprotju – a kaj če je ravno podjetniški mindset tisti, ki lahko kreativnost dvigne na višji nivo? V tej seriji predavanj in delavnic bomo raziskali, kako lahko sprememba razmišljanja o poslovanju vodi do večje inovativnosti, boljših priložnosti in večje svobode pri ustvarjanju. S konkretnimi primeri iz kreativnih industrij in praktičnimi strategijami bomo pokazali, kako podjetniški pristop omogoča kreativcem, ne le da preživijo na trgu, ampak tudi uspešno razvijajo svojo kreativno vizijo.
Format:
- 5 delavnic po 4 ure
- predavanje/mini delavnice
- pogovor z gostom iz prakse (razen zaključno predavanje Vesne Sodnik)
- mesečno (april, maj junij, september, oktober), od 14.00 do18.00 ob torkih v prvem tednu meseca.
Teme in predavatelji ter okvirni termini :
- Organizacija: Kako spraviti posel na dnevni red (in ga tudi obdržati tam)? (Matej Feguš, Donar), – 1.april
- Poslovni model: Kaj sploh natančno je moj posel? (Tadej Zajšek, Fabulas) – 6. maj
- Prodaja: Kako najdem kupca in kako ga prepričam, da se odloči? (Primož Hvala, H&S) – 3. junij
- Finance: Kako poslujem, da na koncu kaj ostane? (Mira Koporčić Veljić, GIZ ZDU) (potrjena) – 2. september
- Trženje: Kako in kje komuniciram svojo vrednost in edinstvenost? (Vesna Sodnik, Beseda) – 1. oktober
#########
Organizacija: Kako spraviti posel na dnevni red (in ga tudi obdržati tam)?
Če želimo biti v poslu uspešni, mu moramo nameniti dovolj časa in pozornosti. A med intenzivnim delom na projektih in številnimi obiski upravnih enot pogosto zmanjka časa za poslovni del. Operativne naloge hitro prevzamejo ves naš fokus in energijo, zato ni prostora za strateško upravljanje poslovanja – od pridobivanja novih strank do gradnje odnosov in priprave ponudb. Matej Feguš bo odkrito spregovoril o tem, kako spremeniti mindset, da poslovni del ne bo več nujno zlo, temveč naraven in celo spodbuden del kreativnega procesa. Razumeli boste, zakaj je postavljanje ciljev ključno, kako učinkovito določiti prioritete in katera orodja vam lahko pri tem pomagajo. Predavanje bo inspirativno, praktično in prepleteno z njegovimi izkušnjami iz poslovnega sveta.
Matej Feguš je direktor in lastnik podjetja DONAR, ki razvija in proizvaja ergonomske delovne stole. Za svoje izdelke so prejeli številne tuje in domače nagrade, med njimi leta 2013 tudi prestižno nagrado Red Dot Design Award za multimedijski stol Beatnik.
Podjetje je eden vodilnih proizvajalcev tovrstnih izdelkov, ki omogočajo kvalitetno, dinamično in aktivno sedenje tako v pisarnah kot doma ter združujejo elemente zdravja ergonomije in modernega designa. Podjetje ima lastno proizvodnjo ter izvaža na najbolj zahtevne trge (Nizozemska, Danska Norveška, Švedska, Italija, Francija, Rusija).
Matej je med drugim soustanovitelj dveh podjetij na Hrvaškem (zadnjega je ustanovil skupaj s poslovnim partnerjem iz Italije v letu 2007 na področju proizvodnje poliuretanov). Matej je velik pobudnik intenzivnejše komunikacije med industrijo in oblikovanjem, pogosto pa svoje znanje o ergonomiji ter podjetniške izkušnje deli tudi kot gostujoči predavatelj.
“Poslovnih neuspehov ne štejem za neuspeh, so le posledica vsakodnevnega učenja in moje večne naivnosti.” iz intervjuja za GR8.si
#########
Poslovni model: Kaj sploh natančno je moj posel?
Uspešno poslovanje ni naključje – temelji na dobrem razumevanju strank, trga in načina, kako podjetje ustvarja ter dostavlja vrednost. Poslovni model je pri tem močno orodje, ki vam pomaga videti celotno sliko in bolje razumeti, kako vaš posel deluje (ali bi lahko deloval še bolje).
Na predavanju bo Tadej na praktičen in dostopen način razložil, zakaj so poslovni modeli pomembni, ter predstavil orodje, ki vam bo v pomoč pri njihovem oblikovanju. Ne bo le teorija – imeli boste priložnost, da stvari preizkusite v praksi in jih prilagodite svojemu delu.
Tadej Zajšek je serijski podjetnik, marketinški strokovnjak ter svetovalec za digitalno komuniciranje in nove poslovne modele. Ustvarja in načrtuje strategije podjetij in izdelkov, digitalnega nastopa podjetij in blagovnih znamk ter kompleksne komunikacijske rešitve s poudarkom na uporabniški izkušnji ter zadovoljstvu potrošnikov. Leta 1999 je z dvema partnerjema ustanovil Sonce.net in ga vodil kot inovativno visokotehnološko podjetje v razvojnih letih. Je partner v podjetju Fabulas komunikacije. Soustanovil je tehnološko podjetje Waboost, ki je z napredno metodo oplemenitila vodo z nano mehurčki. Svetuje start-upom in mladim podjetjem pri strateš kih reorganizacijah in vpeljavi novih produktov in trgov. Kot predavatelj in organizator deluje v okviru slovenskih strokovnih in poslovnih združ enj. V preteklih letih je več krat sodeloval kot č lan ž irij strokovnih nagrad Golden Drum, Effie, Netko in New York festival. “Posel delamo ljudje in ne firme, kar pomeni, da posel temelji na vrednotah takšnih kot smo.”
#######
Prodaja: Kako najdem kupca in kako ga prepričam, da se odloči?
Ko enkrat vemo, v čem smo res dobri in komu lahko pomagamo, se srečamo s tistim, čemur se večina najraje izogne – prodajo.
Kje najti prave kupce? Kako jih nagovoriti, se z njimi pogovarjati in jih prepričati, da se ne odločajo s hitrostjo lenivca na popoldanskem dremežu? (Ste se kdaj vprašali, koliko vas v resnici stane to večno odlašanje strank?) Razumevanje prodajnih orodij in taktik ni zgolj nujno zlo – je ključ do tega, da si zagotovite več posla, manj stresa in morda celo kakšen prost vikend več.
Primož Hvala, že 25 let živi od prodaje izdelkov, storitev in dela s prodajalci v različnih panogah. Vsebinska področja njegovih projektov so povečevanje prodajne učinkovitosti, implementacija prodajnih sprememb v prodajno mrežo, evalvacija in razvoj vodstvenega ali prodajnega potenciala posameznikov, trening prodajalcev na terenu… Na Cotrugli Business School predava Sales Management na klasičnem in executive MBA programih v Zagrebu, Beogradu in Sofiji. Na Ekonomski fakulteti je asistent pri predmetu Prodajni management. V zadnjem letu je izvajal svetovanje in vodstvene/prodajne treninge pri naročnikih kot so BMW, Iveco, NLB Montenegro, Sanolabor, Steyr, Telelink Sofia, Telemach…
“Oddelati’ ne pomeni poklicati in vprašati, kako so, in jim reči, da smo jim vedno na voljo. Pomeni razumeti, kakšni so njihovi novi izzivi, kaj so njihove prioritete in kje jim s svojimi izdelki/rešitvami lahko pomagamo.” iz intervjuja za časnik Finance
#######
Finance: Kako poslujem, da na koncu kaj ostane?
Arhitektura je poklic, ki diha s kreativnostjo in poslanstvom – finance pa se običajno znajdejo nekje na dnu seznama opravil, takoj za »pospravi pisalno mizo« in »pokliči nazaj nekoga, ki ga nočeš poklicati«. A brez zdravega finančnega temelja še tako vizionarska arhitektura težko stoji. Obvladovanje denarnega toka, stroškov, cenovne politike in financiranja ni nujno zlo – je ključ do stabilnega poslovanja, dostojnih prihodkov in možnosti, da si nekoč celo privoščite pomoč v ekipi.
Mira te teme obvlada in jih zna predstaviti tako, da boste po predavanju finance gledali z novimi očmi – morda celo z rahlim navdušenjem.
Mira Koporčić Veljić je v osnovi ekonomistka, finančnica. V svoji bogati karieri se je ukvarjala s privatizacijo podjetij, upravljanjem finančnih naložb in nepremičnin ter malo-prodajo. Kot članica uprave je bila del management ekip v Triglavu Finanč ni družbi in v KD Kapitalu. Dobro pozna tudi maloprodajo in modno industrijo, saj je bila 7 let direktorica Name d.d. Bila je članica številnih nadzornih svetov in se je ukvarjala z korporativnimi financami ter upravljanjem družb. Ima odličen pregled in znanje o slovenskih podjetjih in gospodarstvu. Redno sodeluje s CEED Slovenija, kjer kot mentorica pomaga pri postavljanju ustrezne organizacije, pri finanč nem poslovanju in deli svoje znanje na področju vodenja. Mira je tudi mentorica na Centru za kreativnost v sklopu Muzeja za arhitekturo in oblikovanje, Ljubljana. Trenutno je zaposlena in opravlja funkcijo direktorice na GIZ Združenje družb za upravljanje investicijskih skladov. “Država bi morala poudariti pomen finančnega izobraževanja kot ključnega dejavnika v preprečevanju finančnih težav.” iz intervjuja za THE Slovenia
######
Trženje: Kako in kje komuniciram svojo vrednost in edinstvenost?
Ko boste osvojili ključne zakonitosti delovanja v poslovnem svetu, bo Vesna zaključila z eno najpomembnejših tem – komunikacijo.
Zakaj? Ker v morju ponudnikov izstopajo tisti, ki razumejo jezik svojih strank in znajo v “24 besedah ali manj” povedati bistvo tako, da je strankina reakcija: “Res? Povej mi več!”
Vesna vas bo izzvala, da si odgovorite na ključna vprašanja kot sta naprimer: Kako lahko osnovne principe trženja izkoristim, da izstopim iz povprečja? Kako uskladim svojo ponudbo s pričakovanji strank, da bodo rekli “Točno to rabim!”?
Mag. Vesna Sodnik je certificirana vodstvena coachinja po programu Leadership Management International, Jungovska coachinja, praktikantka transakcijske analize ter trenerka in mentorica učinkovite komunikacije. Z raznolikimi orodji, celostnim pristopom in inovativnimi metodami posameznikom in organizacijam pomaga uresničiti osebne in poslovne potenciale ter ustvarjati boljše odnose z zaposlenimi in poslovnimi partnerji. Skozi dve desetletji dela v najbolj uspešnih slovenskih in mednarodnih podjetjih je ustvarila nešteto odličnih vodij, uspešnih ekip ter prepričljivih javnih nastopov in predstavitev ter pomagala, da so odlične ideje na primeren način nagovorile prave poslušalce.
“Bistvo vsake dobre komunikacije je predvsem v temeljitem poslušanju sogovornika.” iz intervjuja za portal Odglavedopete.
#####
Organizator
CEED/ZAPS
Ura
Predavanje bo potekalo mesečno.
Kraj
Predavanje Kako je lahko posel eden od virov kreativnosti? bo potekalo na lokaciji: CEED, Brnčičeva ul. 41g, 1231 Ljubljana – Črnuče.
Kreditne točke
delavnica 1 / 3 KT / Sklop D- poslovanje in management
delavnica 2 / 2 KT / Sklop D- poslovanje in management
delavnica 3 / 2 KT / Sklop D- poslovanje in management
delavnica 4 / 2 KT / Sklop D- poslovanje in management
delavnica 5 / 2 KT / Sklop D- poslovanje in management
Prijava
Ob prijavi bo potrebno plačati kotizacijo CEED. Kotizacija znaša za člane ZAPS:
- 950 EUR (+ddv) na udeleženca (predavanja/delavnice)
- 1250 EUR ( (+ddv) na udeleženca (predavanja/delavnice + CEED članarina za tiste, ki želijo ostati del CEED skupnosti podjetnikov)
Plačilo bo po predračunu. Število mest je omejeno. V primeru premajhnega števila prijav (manj kot 12) si pridržujemo pravico, da izobraževanje odpovemo.
Rok za prijave je sreda, 31.3.2025, do 12h.