Poletna šola: Vključujoče urbane regeneracije historičnih središč
Izobraževanje
Aktualno

Datum: 18.06-24.06.2025
Interdisciplinarni inštitut Univerze v Ljubljani za trajnostno varstvo dediščine (ITD UL) organizira med 18. in 24. junijem 2025 peto poletno šolo za trajnostno dediščino Univerze v Ljubljani. Letošnja tema ima naslov Vključujoče urbane regeneracije historičnih središč.
Na poletni šoli bomo raziskovali izzive, s katerimi se soočamo, ko snujemo urbane regeneracije historičnih središč mest in tudi manjših krajev na vključujoči način. Osredotočili se bomo na vključevanje lokalnih deležnikov, predvsem prebivalcev in tistih, ki s političnimi in strokovnimi odločitvami vplivajo na razvoj historičnih središč. Predstavili bomo primere uspešnih pristopov, ki se postopoma uveljavljajo v naši praksi, in načine dela, ki bi omogočali boljša sodelovanja in revitalizacijo. Zgodovinska jedra številnih krajev žal izgubljajo svojo vitalno moč, ko se storitvene dejavnosti zapirajo ali selijo na obrobja v trgovinske centre.
Poletna šola je navezana na vsebine temeljnega raziskovalnega projekta Dediščina za vključujočo trajnostno preobrazbo HEI-Transform, kjer se osredotočamo na raziskovanje trajnostnih pristopov oživljanja dediščine s projekti prilagojene ponovne uporabe in ob okoljski, gospodarski, kulturni trajnosti izpostavljamo pomen družbenega vidika. Ta je ključni kapital lokalnih skupnosti za prihodnji uravnotežen in za vse pravični razvoj.
Na dveh konkretnih primerih Ajdovščine in historičnega središča Kamnika bomo analizirali razmere in pogoje za uspešno sodelovanje vseh vključenih deležnikov in preučevali kakšne so možnosti, da se trendi praznjenja ali turistifikacije najstarejših delov številnih mest in krajev obrnejo v prid njihovemu vzdržnemu oživljanju. Raziskovali bomo, kako lahko k temu prispevajo dediščinske stroke, odločevalci, predvsem pa lokalni prebivalci. Delo bo razdeljeno na tri delavnice, od katerih bosta dve potekali na terenu. Spoznali bomo procese in izzive vključujočega sodelovanja deležnikov v lokalni skupnosti v Ajdovščini, vzporedno pa bomo na terenu v Kamniku snovali vključujoč akcijski projekt. Namenjen bo osveščanju in aktiviranju lokalnega prebivalca na konkretnem primeru v središču historičnega dela Kamnika. Pri oblikovanju akcije bodo udeleženci sodelovali s ključnim lokalnimi partnerji: s člani društva Priden možic, s skupino Štajn arhitekti in Zavodom za kulturo Kamnik.
Iskali bomo odgovore na naslednja vprašanja:
- KAJ SO KLJUČNI IZZIVI VKLJUČUJOČEGA SODELOVANJA V PROCESIH URBANIH REGENERACIJ?
- KDO SO KLJUČNI DELEŽNIKI IN KAKO SODELUJEJO V PRAKSI?
- KAKO USMERJATI PROCESE SODELOVANJA ZA VKLJUČUJOČE URBANE REGENERACIJE?
Organizator
Fakulteta za arhitekturo, Ljubljana
Ura
Predavanje bo potekalo od 18. do 24. junija na Fakulteti za arhitekturo v Ljubljani.
Kreditne točke
Poletna šola: Inclusive Urban Regeneration of Historical Centres / 3 KT / Sklop B – teorija in referenčna praksa
Poletna šola: Inclusive Urban Regeneration of Historical Centres / 2 KT / Sklop B – teorija in referenčna praksa
Poletna šola: Inclusive Urban Regeneration of Historical Centres / 2 KT / Sklop B – teorija in referenčna praksa
Poletna šola: Inclusive Urban Regeneration of Historical Centres / 2 KT / Sklop B – teorija in referenčna praksa
Poletna šola: Inclusive Urban Regeneration of Historical Centres / 2 KT / Sklop B – teorija in referenčna praksa