Športno rekreacijski park Bonifika z večnamensko športno dvorano
Natečaj
Aktualno
Predmet projektnega natečaja:
Javni, projektni, odprti, anonimni, enostopenjski, arhitekturni natečaj za izbiro strokovno najprimernejše rešitve za zasnovo “Športno rekreacijski park Bonifika z večnamensko športno dvorano”
Natečaj vključuje tudi zunanje ureditve in umeščanje novih ureditev v obstoječe ureditve športno rekreativnega centra Bonifika. Prometna ureditev vključuje ureditev prometa in mirujočega prometa samo znotraj obravnavanega območja. Posebno pozornost je potrebno dati peš navezavi na obstoječe pešpoti in povezave znotraj športno rekreativnega centra Bonifika in obstoječe rekreativne tekaške steze.
Podatki o nagradnem skladu ter odškodninah:
- 1. nagrada 18.800,00 EUR
- 2. nagrada 14.800,00 EUR
- 3. nagrada 11.500,00 EUR
- tri priznanja po 4.000,00 EUR
- odškodnine po 750,00 EUR
Natečajniki, ki bodo natečajni projekt izdelali skladno z razpisanimi natečajnimi pogoji in natečajno nalogo, ter po mnenju ocenjevalne komisije dosegli zahtevano stopnjo obdelave, pa ne bodo prejeli nagrade ali priznanja, bodo prejeli odškodnino. V kolikor bo upravičenih do odškodnine več kot 18 natečajnih del, se bo višina posamezne odškodnine ustrezno znižala.
Vsi navedeni zneski so v bruto bruto vrednostih.
Natečajno gradivo:
Prevzem gradiva je brezplačen. Dostop do gradiva se omogoči po prejeti zahtevi poslani na e-naslov natecaji@zaps.si.
Predmet razpisanega natečaja:
Pridobiti idejno zasnovo za Športni park Bonifika z večnamensko športno dvorano kapacitete do 9.000 sedežev, namenjeno športu ter kulturnim in zabavnim prireditvam. Izhodišče za projektiranje športne dvorane so standardi Mednarodne teniške federacije ITF za izvedbo tekmovanj na nivoju Master ATP World tour 250, Mednarodne košarkarske zveze FIBA (igrišče za košarko), standardi EHF (igrišče za rokomet) in mednarodne odbojkarske zveze FIVB ter gimnastike. Osnova za dimenzioniranje parterja dvorane so 4 igrišča za tenis (normal court), ki so največjih dimenzij. Skupno število sedežev na fiksnih in izvlečnih tribunah je 8.500. Sedežna mesta je mogoče zagotoviti tudi na prenosnih oz. zložljivih sedežih, ki se jih razpostavi po parterju. Pomožni prostori se določijo smiselno z upoštevanjem zahtev različnih športnih zvez za izvedbo mednarodnih tekmovanj. Zunanja ureditev zajema celotno natečajno območje skupaj z navezavami na obstoječe peš povezave in druge športne objekte in stavbe na območju športno rekreativnega centra Bonifika ter funkcionalne rešitve.
Naročnik: Mestna občina Koper
Rok oddaje: 01.02.2012 18:22:20
Zaključno poročilo komisije: 01.02.2012 18:25:47
OCENJEVALNA KOMISIJA
Predsednica:
doc. Maruša ZOREC, univ.dipl.inž.arh.
Namestnik predsednice:
Jani BAČIČ
Člani:
Andrej MLAKAR, univ.dipl.inž.arh.
Boris KOČEVAR univ.dipl.inž.arh.
mag. Marko APOLLONIO, univ.dipl.inž.arh.
Viljan TONČIČ, dipl.inž.grad.
Igor HRVATIN
Namestnika članov:
Robert MAŠERA, univ.dipl.inž.arh.
Karim KLEVA, univ.dipl.inž.arh.
Poročevalec:
Jernej ŽIVIC, univ.dipl.inž.arh.
Izvedenec za šport:
Aleš ANTAUER, ekon.
Izvedenka za učinkovito rabo energije:
dr. Marjana ŠIJANEC ZAVRL, univ.dipl.inž.grad.
Skrbnik natečaja:
Edmond MAHNIČ, univ.dipl.inž.grad.
Sporočilo za javnost št. 9
Natečajnike obveščamo, da smo pričeli z vračanjem natečajnega gradiva. Prosimo, da gradivo prevzamete do 22.junija 2012. Po tem datumu gradiva ne bomo vreč hranili. Pred prevzemom sporočite na e-naslov natecaji@zaps.si šifro elaborata.
Sporočilo za javnost št. 8
Natečajnike, ki so v skladu z zaključnim poročilom ocenjevalne komisije upravičeni do prejema odškodnine, obveščamo, da je naročnik znesek za izplačilo odškodnin nakazal. Prosimo vse, ki še niso poslali avtorske pogodbe, da to storijo čim prej.
Sporočilo za javnost št. 7
Objavljamo zbrane odgovore na pogosta vprašanja natečajnikov.
Zanima me ali imamo natečajniki pravico do izplačila odškodnin? Odškodnine bodo prejeli vsi natečajniki, ki so bili pripuščeni v ocenjevanje. Komisija je v predhodnem preverjanju izločila elaborat, za katerega je ugotovila, da je bil oddan prepozno, zato v skladu z natečajnimi pogoji ni upravičen do odškodnine. ZAPS bo po prejemu ustreznega zneska s strani naročnika MOK preko spletne strani ZAPS obvestila natečajnike o pričetku izplačil honorarjev.
Zanima me ali je tak zaključek natečaja zakonit? Glede na Pravilnik o javnih natečajih in ZJN je odločitev naročnika, da ne podeli nagrad in da ugotovi, da natečaj ni uspel, možna. V skladu s Pravilnikom o javnih natečajih mora v takem primeru naročnik ponovno razpisati natečaj.
Ali smo natečajniki kakor koli pravno zaščiteni? Natečajniki so zaščiteni v skladu z natečajnimi pogoji in lahko zato vložijo zahtevek za revizijo v skladu z določbami Zakona o pravnem varstvu v postopkih javnega naročanja.
Ali je z metapodatki res kršena anonimnost? V natečajnih pogojih je bilo nedvoumno navedeno: “V zapisih na CD-jih se mora ohranjati anonimnost in v njih ne smejo biti podatki, ki bi razkrili identiteto avtorjev!”
Ali lahko tožimo razpisovalca natečaja za potencialno izgubo nagrade v vrednosti cca. 18.000,00?? Ali lahko tožimo razpisovalca natečaja za potencialno izgubo posla v vrednosti cca. 2.000.000,00?? Pravilnik o javnih natečajih in ZJN omogočata, da javni razpis naročnika ne zavezuje k podelitvi prve nagrade ter k oddaji naročila. Sodna praksa ne izkazuje uspešnih primerov, v katerih bi ponudniki uspeli iztožiti potencialno izgubo nagrade in posla.
Sporočilo za javnost št. 6
Naročnik je sprejel sklep, da se javni natečaj zaključi kot neuspešen ter o tem obvestil Zbornico. Natečajniki bodo na naslove, navedene v kuverti »kontakt«, prejeli dopis, ki ga je Zbornica naslovila na naslov naročnika natečaja, Sklep naročnika in ločeni mnenji. Prvo mnenje je mnenje članov, imenovanih s strani naročnika, drugo pa je mnenje članov, imenovanih s strani Zbornice. Zaključek natečaja bo objavljen tudi na Portalu javnih naročil.
Sporočilo za javnost št. 5
ZAPS je naročnika natečaja z dopisom, kateremu je predložila vso dokumentacijo, zaprosila za odločitev o nadaljevanju oz. zaključku postopka; po prejemu bomo stališče objavili na spleti strani zbornice.
Sporočilo za javnost št. 4
Po več neuspelih sklicih seje ocenjevalne komisije je skrbnik sklical sejo decembra. Na tej seji so člani ocenjevalne komisije, predlagani s strani MOK, preglasovali člane ocenjevalne komisije, predlagane s strani zbornice. Tako je prevladalo mnenje, da je anonimnost pri natečajnikih bila kršena in da zaradi tega ocenjevalna komisija ne more nadaljevati z delom. Ocenjevalna komisija članov, imenovanih s strani zbornice, je ločeno mnenje pripravila takoj, ločeno mnenje članov, imenovanih s strani MOK, še čakamo. Po prejemu ločenega mnenja članov, predlaganih s strani MOK, in poročila skrbnika o poteku natečaja, bo zbornica dokumente predložila naročniku ter ga zaprosila za odločitev o nadaljevanju postopka.
Sporočilo za javnost št. 3
Zbornica za arhitekturo in prostor (v nadaljevanju ZAPS) mora zanikati izjave župana Borisa Popoviča, navedene v članku o zapletih na arhitekturnem natečaju za gradnjo športno dvorane v Primorskih novicah, dne 26. novembra 2011.
Na sestanku, ki je bil na pobudo ZAPS v prostorih Mestne občine Koper (v nadaljevanju MOK), sta predstavnika ZAPS, Darja Matjašec in dr. Matjaž Durjava županu MOK skušala pojasniti, da anonimnost natečajnikov ni dokazano kršena in da naj predstavniki naročnika omogočijo nadaljnje delo ocenjevalne komisije. Pri tem nikakor nista skušala nanj vplivati, da naj sam izbere natečajno rešitev, saj to ni v skladu z natečajno prakso, ker župan ni član ocenjevalne komisije.
ZAPS se ne strinja z izjavo župana, da ZAPS forsira arhitekturno elito, da deluje nepregledno in da so na natečajih izbrane rešitve vselej predrage. Javni arhitekturni natečaj je v razvitem svetu priznan kot najbolj demokratičen postopek za izbiro arhitekturnih rešitev in je v Evropi in Sloveniji ena od oblik izvedbe javnega naročila. ZAPS tudi trdi, da ni res, da so na natečajih izbrane rešitve vedno predrage. Razen tega pa je naročnik v skladu s Pravilnikom o javnih natečajih vedno v številčni premoči v ocenjevalnih komisijah in lahko na osnovi načrtovane vrednosti investicije prepreči neosnovano drage rešitve. Naročniki praviloma podajo vrednost načrtovane investicije, ki se jo natečajniki morajo držati, naročnik pa s svojim izvedencem za investicijo natečajne rešitve tudi kontrolira in tiste, ki presegajo določeno vrednost, izloča iz nadaljnjega ocenjevanja.
Ponavljamo, da ZAPS deluje z ukrepi za zaščito zakonitosti poslovanja tako v korist investitorja kot v javnem interesu, ki sta tudi edini vodili pri njenem ravnanju.
Darja Matjašec, krajinska arhitektka, komisarka za natečaje pri ZAPS
mag. Andrej Goljar, arhitekt, predsednik ZAPS
V nadaljevanju objavljamo še mnenja treh vidnih predstavnikov stroke v zvezi z situacijo pri natečaju za športno dvorano Bonifika v Kopru.
Mnenja vidnih predstavnikov stroke o zapletu ob žiriranju natečaja za Športno rekreacijski park Bonifika z večnamensko športno dvorano v Kopru
Natečaj je bil razpisan po veljavnem Pravilniku o natečajih ZAPS in v skladu z zakonom o javnem naročanju. Projektanti, ki so se udeležili natečaja in izdelali elaborate v skladu z natečajno nalogo in pogoji natečaja, imajo pravico, da jih žirija obravnava, oceni, iz njih izbere najboljšo rešitev, podeli nagrade in ugotovi avtorstvo. Žirija, ki jo sestavljajo imenovani predstavniki razpisovalca in stroke, dela po predpisanem postopku in odloča avtonomno z glasovanjem prisotnih članov oziroma namestnika. Vsak član žirije ima pravico, da pisno izrazi deljeno mnenje o izbiri, ki je del končnega poročila. Nepravilnosti v postopku dela žirije, ki naj bi izzvale bojkot predstavnikov razpisovalca, poziv župana MOK, da se natečaj razveljavi, in spor z ZAPS, ki je iz tega nastal, je pravno vprašanje, ki naj ga raztolmači pravna služba oziroma advokatska pisarna. Sicer pa o razlogih za takšno ravnanje razpisovalca natečaja lahko samo sklepamo iz člankov v Primorskih novicah.
prof. Janez Koželj, arhitekt
Po pregledu gradiva menim, da je spor rešljiv le po pravni poti. Natečajni razpis je obveza oz. pogodba, ki zavezuje vse sodelujoče, tako razpisovalca, naročnika kot udeležence k spoštovanju razpisnega gradiva. Če želi naročnik enostransko prekiniti potek natečaja, mora udeležencem povrniti nastalo materialno škodo. Ta pa verjetno ne bo majhna. Tu ne gre za vprašanje morale, zato menim, da mora ZAPS poiskati pravno pomoč. Toliko bolj, ker se očitno župan g. Popovič ne meni za strokovno mnenje.
prof.dr. Aleš Vodopivec, arhitekt
Na spletni strani ZAPS in v časopisu Primorske Novice lahko v zadnjih dneh beremo kroniko doslej najbolj absurdne zgodbe v zgodovini javnih natečajev, odkar pomnim. Javni natečaj za Športno rekreacijski park Bonifika z večnamensko športno dvorano je bil razpisan letos julija, natečajniki so svoje rešitve oddali 29. septembra. Naročnik se je po oddaji elaboratov, v času žiriranja očitno odločil, da ga natečaj več ne zanima in pričel iskati razloge za njegovo razveljavitev. Tako ravnanje bi bilo lahko povezano s pojavom španskega arhitekta Alberta Dominga iz biroja Cmd Ingenieros iz Valencie, ki je v par tednih pripravil vizijo prostorskega razvoja Kopra, ki vključuje tudi objekt iz natečaja (vir: Primorske novice: Po projektih v Gruziji še arhitekturni skok v Koper?, 2. november 2011, Dubajska stolpnica po novem pred Žusterno? , 25. november 2011 in Zapleti pri natečaju za gradnjo koprske dvorane, 26. november 2011, avtorica vseh člankov Nataša Hlaj).
Pri tem primeru bi morala takoj intervenirati Vlada RS in zagotoviti zakonitost nadaljnjih postopkov, saj gre za popolnoma nesprejemljivo delovanje naročnika natečaja – Mestne občine Koper, ki jo zastopa župan Boris Popovič, ki grozi, da bo povzročilo veliko gospodarsko in moralno škodo, je v nasprotju s predpisi in zakoni, etiko, pa tudi z osnovno poslovno in ekonomsko logiko. Če bi bil natečaj prekinjen ali razveljavljen, bi bile kršene pravice natečajnikov, ki so v dobri veri sodelovali in vložili v pripravo natečajnih rešitev svoje delo in znanje. Seveda bodo v takem primeru po mojem mnenju upravičeni do poštene odškodnine, ki bo poleg ocene vloženega dela in ostalih stroškov za vse udeležence morala upoštevati tudi odškodnino za izgubo potencialnih koristi, ki je nastala zaradi zavajanja s strani naročnika natečaja. Priporočam, da se v primeru, da bi prišlo tako daleč, ZAPS skupaj z natečajniki poveže s sposobno pravniško firmo, ki bo vodila postopke v skupnem imenu. Upam in verjamem, da pri nas pravna država in razumnost kljub predvolilnemu času vsaj pri nekaterih še obstajata, in da ne bo prišlo do nepopravljive škode.
doc. Mihael Dešman, arhitekt
Sporočilo za javnost št. 2
Zbornica za arhitekturo in prostor Slovenije (v nadaljevanju ZAPS) se z odločitvijo predstavnikov Mestne občine Koper v zvezi z neutemeljeno prekinitvijo javnega natečaja na podlagi govoric, da naj bi bila kršena anonimnost natečajnikov, ne strinja. Svoje stališče je županu Borisu Popoviču na sestanku, dne 8. novembra 2011, ZAPS tudi predstavila. Sestanek je bil na zahtevo občine brez zaključkov predčasno prekinjen. Ker se v današnjih medijih pojavlja nova rešitev športne dvorane Bonifika tujega arhitekta in ker zaradi bojkota sklicev seje ocenjevalne komisije s strani članov, imenovanih z Mestne občine Koper, ne moremo sklicati, v nadaljevanju podajamo naslednjo obrazložitev:
Med delom ocenjevalne komisije smo bili s strani skrbnika in drugih članov ocenjevalne komisije obveščeni, da je ocenjevalna komisija na pobudo g. Tončiča, člana ocenjevalne komisije, imenovanega s strani Mestne občine Koper, sklenila, da se natečajni postopek prekine zaradi širjenja govoric o kršenju anonimnosti, ki naj bi jih slišal župan Boris Popovič. ZAPS je zato nemudoma poslala dopis naročniku natečaja in ga obvestila o naslednjih dejstvih:
01 Ocenjevalna komisija, ki ocenjuje in odloča, za svoje delo uporablja gradivo, ki ga sestavljajo panoji z načrti in pripadajoče pisno poročilo. Na teh dokumentih anonimnost ni bila kršena.
02 Sestavni del elaborata so tudi zapečatene kuverte s podatki o avtorjih in zapečatene kuverte s ponudbami za projektiranje. To gradivo se odpira šele po izboru in je v vmesnem času začasno varno deponirano v prostorih zbornice. Po koncu ocenjevanja se odprejo samo kuverte nagrajenih rešitev. Tudi v zvezi s tem delom prispelega gradiva anonimnost ni bila kršena.
03 Sestavni del posameznega elaborata so tudi zgoščenke z digitalnim zapisom gradiva, navedenega v točki 01. Podatki morajo biti pripravljeni skladno z razpisnim gradivom, kjer se zahteva: »V zapisih na zgoščenkah se mora ohranjati anonimnost in v njih ne sme biti podatkov, ki bi odkrili identiteto avtorjev!«. Prispele datoteke skoraj pri vseh natečajnih elaboratih vsebujejo metapodatke, ki jih računalnik samodejno zapiše ob odpiranju vsakega novega dokumenta. V teh podatkih so lahko imena ali psevdonimi uporabnikov računalnikov, podjetij, katerih last so računalniki, avtorjev programa in podobno. Iz teh podatkov ni možno nedvomno ugotoviti avtorja elaborata in zato tudi ne utemeljiti kršenja pogojev razpisa. Tega se na ZAPS zavedamo in zato so ti podatki na vpogled le poročevalcu ocenjevalne komisije, ki je zavezan k molčečnosti in jih zato ne sme posredovati nikomur. V digitalno gradivo, s katerim razpolaga poročevalec, člani ocenjevalne komisije nimajo vpogleda. V konkretnem primeru tudi pri tem delu anonimnost ni bila kršena. Obstaja zgolj sum kršitve anonimnosti, v kolikor bi se ob zaključku natečaja izkazala neizpodbitna istovetnost med podatki, ki so trenutno zapečateni v kuverti »Avtorji« in meta podatki v datotekah na pripadajoči zgoščenki.
04 Ocenjevalna komisija zato nima vzroka za prekinitev dela oz. poteka javnega naročila. Ko bo končala z ocenjevanjem, podpisala zaključno poročilo in odprla kuverte z imeni avtorjev, se pri naknadnem preizkusu, ki je naveden v natečajnih pogojih, preveri, ali metapodatki datotek nedvoumno sovpadajo z imeni avtorjev. V kolikor se bo izkazalo, da se, se tak natečajni elaborat izloči.
05 Natečaja kot postopka javnega naročila med njegovim potekom ni možno enostavno preklicati. Naročnika lahko doleti pregled Državne revizijske komisije in odškodninske tožbe za radi izgube potencialne nagrade ali posla s strani udeležencev natečaja.
Zbornica za arhitekturo in prostor Slovenije v skladu z zapisanim vztraja, da kršitve anonimnosti do odprtja kuvert s podatki o avtorjih ni možno dokazati in obsoja tozadevno zavajanje ocenjevalne komisije in javnosti. ZAPS zato tudi vztraja, da mora natečajna komisija nadaljevati z delom. ZAPS si prizadeva sklicati sejo ocenjevalne komisije, vendar predstavniki Mestne občine Koper to preprečujejo z odklanjanjem prisotnosti.
Natečajnike obveščamo, da ZAPS ne bo odnehala s svojimi prizadevanji v zvezi z nadaljnjim potekom natečaja oz. do konca ustreznega zaključka javnega naročila. Natečajnike še opozarjamo na prispevek v današnjih Primorskih novicah (25. november 2011), ki poroča o novi športni dvorani na Bonifiki, za katero naj bi rešitve pripravil tuj arhitekt prav v času aktualnega zapleta. Na Zbornici za arhitekturo in prostor način, na katerega v tem primeru ravna Mestna občina Koper, ocenjujemo kot nesprejemljiv, in je v nasprotju s predpisi javnega naročanja in inštituta javnega natečaja.
Darja Matjašec, univ.dipl.inž.kraj.arh., komisarka za natečaje pri ZAPS
Sporočilo za javnost št. 1
Natečajnike obveščamo, da je prišlo do zapleta med delom ocenjevalne komisije. ZAPS si prizadeva, da bi problem s predstavniki Mestne občine Koper rešila. Več informacij in natančnih podatkov bo na spletni strani ZAPS objavljenih v najkrajšem možnem času.
Darja Matjašec, komisarka za natečaje pri ZAPS