Zakon o javnem naročanju ZJN3
Novica
Aktualno
Ministrstvo za javno upravo je na podlagi prenovljene evropske Direktive o javnih naročilih 2014/24 EU pripravilo osnutek predloga Zakona o javnem naročanju (ZJN3) in ga poslalo v javno obravnavo ter k podajanju pripomb in predlogov pozvalo strokovno javnost. Rok za prenos direktive v pravni red držav članic je 18.04.2016.
Ministrstvo za okolje in prostor je na usklajevalni sestanek za področje prostorskih, gradbenih zadev in natečajev povabilo ZAPS, IZS in Mrežo za prostor.
MOP je pripravljalcu zakona posredoval usklajeni predlog v amandmajski obliki, posamezne organizacije pa še svoje pripombe in predloge. ZAPS je poleg problematike natečajev izpostavil škodljivost razpisov po merilu najnižje cene in zahteval sprejetje normativov in smernic za naročanje arhitekturnih storitev.
ZAPS – Pripombe ZJN3>
MOP – Predlogi ZJN3>
Stališče IZS o natečajih>
MOP – Pripombe ZJN3 medresorska obravnava 24.06.2015>
V nadaljnji komunikaciji se ZAPS osredotoča na dosego treh ciljev:
– uveljavitev investicijske vrednosti gradnje, kot osnove za določitev obveznosti razpisa natečaja
– vključitev Pravilnika o natečajih med obvezne podzakonske akte ZJN3
– zvišanje obveznega deleža strokovnih članov komisije na min. 50%
MJU – Odgovor na pripombe MOP 08.07.2015>
MOP – Pripomba / nasprotovanje obravnavi objavljenega vladnega gradiva 15.07.2015>
MJU – Odgovor na pripombe MOP 16.07.2015>
Vlada – ZJN3 Prva obravnava 20.07.2015>
Do faze zaključka medresorske obravnave je zagovornikom arhitekturne stroke uspelo prepričati pripravljalca da:
– merila za obveznost natečaja veže na investicijsko vrednost, in ne na vrednost storitve, kot je v Direktivi, in kot je bilo doslej v zakonu (100.člen)
– poveča delež strokovnih članov ocenjevalne komisije na 50% (v Direktivi 30%), (103.člen)
in ni uspelo prepričati da:
– je potrebno normirati storitev in ceno,
– sprejeti smernice, na podlagi katerih bi lahko izločali ekscesne ponudbe,
– predvidi sprejetje Pravilnika o natečajih, kot podzakonskega akta ZJN.
Komentar:
Zakon je na deklaratorni ravni bistveno bolj naklonjen načelu kakovosti pri naročanju, zlasti inovativnih storitev. Vprašanje je, ali bodo temu sledili tudi razdrobljeni in večinoma nestrokovni slovenski javni naročniki.
Pripravljalec je vendarle predvidel možnosti za izločanje neobičajno nizkih ponudb (86.člen).
Za uveljavitev ostalih ciljev si bomo morali prizadevati v sodelovanju z resornim ministrstvom.
Vlada je sprejela besedilo predloga ZJN3 23.07.2015>
V sporočilu je med ostalim zapisano: “Vlada RS je sprejem predloga zakona pospremila še z dvema pomembnima odločitvama, na podlagi katerih bo jeseni sledila prenova sistema zelenega javnega naročanja in priprava smernic za učinkovitejšo izvajanje javnih naročil na pomembnejših vsebinskih in procesnih področjih.” Natančnejšo vsebino teh odločitev lahko razberemo iz poročila 43. seje Odbora za gospodarstvo, na kateri je sklenjeno, da se predlog sklepa Vlade RS dopolni z naslednjima dvema točkama:
“Vlada Republike Slovenije nalaga Ministrstvu za javno upravo in Ministrstvu za okolje in prostor, da do 15.9.2015 z resornimi ministrstvi oblikujeta delovno skupino za prenovo Uredbe o zelenem javnem naročanju.
Vlada Republike Slovenije nalaga Ministrstvu za javno upravo, da z resornimi ministrstvi do 1.1.2017 pripravi smernice za učinkovito javno naročanje na področju gradenj in inženirskih storitev.“
Z zadnjo točko so postavljeni temelji za pripravo konkretnih rešitev (smernic, priporočil, vzorcev) za potreben preobrat pri slabi praksi javnega naročanja na področju projektanstkih storitev.